زنونه ، مردونه!
.......
80% بقيه زن دارند !!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
مردها بر اثر كمبود عاطفه ازدواج مي كنند
بر اثر كمبود حوصله طلاق مي دن
ولي نكته جالب اينه كه بر اثر كمبود حافظه دوباره ازدواج مي كنند !!!! ؟؟؟؟؟؟؟
مردها سه تا آرزو دارن :
- اونقدر كه مامانشون مي گن خوش تيپ باشن !
- اونقدر كه بچه شون مي گن قوي باشن !
و مهمتر از همه اينكه :
- اونقدر كه زنشون بهش شك داره دوست دختر داشته باشن !!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
- بيشتر مردان موفقيت شون رو مديون زن اولشون هستند و
زن دومشون رو مديون موفقيت شون !!!!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟؟
مرد اولي : امان از دست اين زنها !؟ زنم تمام دارائيمو برداشت و رفت !
دومي : خوش به حالت ! زن من تمام دارائي مو برداشت و نرفت !!!! ؟؟؟؟؟
- زن به شوهر : من احمق بودم كه باهات ازدواج كردم !
مرد : عزيزم چرا عصباني مي شي ! خب من هم عاشقت بودم اينو نفهميدم !!!! ؟؟؟؟؟
فرق پيرپسر با پيردختر :
- اولي موفق نشده ازدواج كنه
ولي دومي موفق شده ازدواج نكنه !!! ؟؟؟
- يه ضرب المثل آموزنده هست كه مي گه :
مردن براي زني كه عاشقشي از زندگي باهاش آسون تره !!!!! ؟؟؟؟؟؟
مرد به زن : عزيزم ممنونم ازت ! تو اعتقاد به دين رو به زندگيم آوردي!
چون من قبل از ازدواج معتقد بودم جهنم اصلا'' وجود نداره !!!!! ؟؟؟؟؟؟
اون که می خواستی تو غبارا گم شد
مرغی شد و پشت حصارا گم شد
اسم تو رو رو بال مرغا نوشت
رو کنده سبز درختا نوشت
یه روز که بارون میومد بهش گفت
یه رو روز دیگه رو موج دریا نوشت
دریا با موجاش اون رو از خودش روند
مرغ حوا گم شد و اونو گريوند
اون که می خواستی تو غبارا گم شد
مرغی شد و پشت حصارا گم شد
باد اومد و تو جنگا قدم زد
اسم تو رو از همه جا قلم زد
ببین جدایی چه به روزش آورد
چه سرنوشتی که باش رقم زد
دروغ
خوبی؟
تا حالا شده که ببینی خدا چرا صلاح آدما رو بهتر از خودشون می دونه واسه اینه که وقتی بیرون می ری می بینی اونی که می گه دوست دارم و دروغ می گه با یکی از دوستت می بینی که قدم می زنه !نمی خوام تهمت بزنم شاید کاری باهاش داشته!
کاش هیچ وقت توی زندگیت پا نمی گذاشت که......
نوشته:رویا و آرمان
یاد خدا
بنام خدایی که یادش آرامش بخش دل هاست ...
از زمانی که انسان پا در این کره ی خاکی نهاده است، همواره جست جوی آرامش و خوشبختی و استقرار روحی و روانی بوده و نیل به آرمان برترینها را در حیات وی معنی داده است، حصول این آمال با علم و مال و عقل و جاه و قدرت میسر نیست مگر با یاد خداوند سبحان.
پیامبر(صلی الله علیه و سلم) فرمود:
« دسته ای که برای ذکر خدا کنار هم می نشینند، ملائکه ی خدا دور آنان حلقه زده و رحمت آنها را فرا می گیرد و آرامش بر آنان نازل شده و خداوند نیز با آنچه نزد خود دارد، آنان را یاد می کند ».
انسان باید با قلب و زبان و توأم با خضوع و خشوع در دل، همواره و در هر زمان و مکان و در هر شرایطی، چه در خوشی و چه در فلاکت، خدا را یاد کند؛ بدین سان یاد خدا نفس آدمی را تعالی می بخشد و دل را سرشار از حب الله می کند به گونه ای که این محبت در گفتار نیکو و کردار پسندیده تجلی می یابد.
﴿الذینَ یَذکرونَ اللّهَ قیاماً و قُعُوداً و علی جُنُوبهم و یتفکَّرونَ فِی خَلقِ السَّمواتِ و الأرضِ رَبَّنا ما خَلقتَ هذا باطلاً سُبحانَکَ فَقِنا عذابَ النّارِ ) – سوره آل عمران آیه 191 -
« آنان که خدا را (در همه ی احوال) ایستاده و نشسته و به پهلو آرمیده یاد می کنند و در آفرینش آسمان ها و زمین می اندیشند(که:) پروردگارا، اینها را بیهوده نیافریده ای؛ منزهی تو! پس ما را از عذاب دوزخ در امان بدار ».
﴿وَ اذکُروا اللّهَ کثیراً لعلَّکُم تُفلِحونَ﴾ - سوره جمعه آیه 10 -
« خدا را بسیار یاد کنید، باشد که شما رستگار گردید ».
*****
یاد پروردگار برترین عملی است که نفس آدمی را شیفته ی انجام نیکی ها و عبادت ها می کند شیرینی ایمان راستین را بدو می چشاند، بدین ترتیب انسان در راه رضایت الهی گام بر می دارد و سرانجام در سایه ی رحمت الهی به بهشت برین و رضوان جاوید نایل می آید.
﴿ وَ لَذِکرُ اللّهِ أکْبَرُ﴾ _ سوره عنکبوت آیه 45 -
«همانا یاد خدا بالاتر است».
﴿یُبشِّرهُم رَبُّهم بِرَحمةٍ مِنهُ وَ رِضوانٍ وَ جَنّاتٍ لَهُم فیها نَعیمٌ مُقیمٌ﴾ - سوره توبه آیه 21 -
«پروردگارشان آنان را از جانب خود، به رحمت و خشنودی و باغ هایی (در بهشت) که در آنها نعتهایی پایدار وجود دارند، مژده می دهد».
رسول الله(صلی الله علیه و سلم) فرمود:
« دو کلمه هست که گفتن آنها بر زبان آسان و در ترازوی پاداش، سنگین و محبوب پروردگار رحمان هستند، آن دو کلمه عبارتند از: سبحان الله و بحمده، سبحان الله العظیم».
می توان ذکر را ضد فراموشی و نسیان تعریف کرد؛ به تعبیری دیگر، چنانچه بنده پروردگار خود را یاد نمود بدین معناست که او را از یاد نبرده است و در واقع عصاره ی این ذکر است که بینش و منش فرد را سامان می دهد و بدانها جهت می بخشد و اگر موافق با دعاهای قرآن و سنت باشد به دلیل روحیه ی پیروی از کتاب و سنت، کامل تر و پسندیده تر است. بنابراین ذکر را به دو دسته تقسیم می شود:
۱) یاد خدا به وسیله ی انجام عبادات: هرگاه بنده، عبادت را خالصانه و مطابق فرموده ی قرآن و رهنمود پیامبر را انجام می دهد، در این صورت خداوند را در عالی ترین شکل ذکر نموده و مداومت بر آن وی را ذاکر می گرداند، در مقابل اگر کسی از فرامین الهی پیروی نکند ذاکر نیست.
۲) یاد خداوند هنگام ارتکاب گناه: به یاد آوردن خدا در هنگام انجام گناه با با قلب و زبان و همراه خشوع و پشیمانی در دل باشد، چه، این عمل موجب می شود تا بنده حلال و حرام، پاک و ناپاک و فضایل و رذایل را از هم باز شناسد؛ ذکر میان انسان و موج سیل آسای گناهان مانعی آهنین ایجاد می کند و چنانچه بنده از گناه دوری گرفت، با این هجرت، فرمانبر راستین پروردگار هستی می شود.
*****
زندگی بشر در مراحل اولیه از چند نیاز ابتدایی چون خوراک و پوشش بیشتر نبود، ولی با پیشرفت دوران، توجه به این نیازها و برتری دادن ماده بر فراماده، سراسر گستره ی زندگانی را دربرگرفت و به عقده و مشکل تبدیل و با نگرانی و پریشان حالی و نبود آرامش همراه شد، زیرا تلاش برای کسب فریبنده ها و متاع های گوناگون حیات را از حرکت بازداشت.
﴿وَ اضرِبْ لَهُم مثلَ الحَیاةِ الدُّنیا کماءٍ أنزلناهُ مِنَ السَّماءِ فاخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الأرضِ فأصْبَحَ هَشیْماً تَذرُوهُ الرِّیاحُ وَ کانَ اللّهُ علی کُلِّ شیءٍ مُقتَدِراً﴾- سوره کهف آیه 45 _
«برای آنان مثال زندگی دنیا را بیان کن که همچون آبی است که از آسمان فرو می فرستیم. سپس گیاهان زمین از آن (سیراب گردند و به سبب آن رشد و نمو تنگاتنگ می کنند) و تو در تو شوند. سپس خشک و پرپر می شود و بادها آنها را پراکنده می سازند! و خداوند بر هر چیزی تواناست».
*****
جهان کنونی از بیماری های مختلف روانی و روحی همچو افسردگی، اختلال شخصیت، بی هویتی و… نالان است و با وجود پیشرفت همه جانبه ی فرهنگ و تمدن، مشاهده می کنیم که روان پزشکی و روان شناسی از درک و مداوای این گونه بیماری ها ناتوان است؛ پرپیداست که انسان از راه ویروس و باکتری به این بیماری ها مبتلا نمی شود بلکه بر اثر آشفتگی و تیرگی های عصبی پدید می آیند. دو نفر از متخصصان بیماری های روانی در این زمینه چنین تصریح می کنند:
دکتر بریل فرانسوی می گوید:
«به درستی، شخص متدین هیچ گاه به بیماری های روحی و روانی مبتلا نمی گردد».
دیل کارنگی هم می گوید:
«روانشناسان پی برده اند که ایمان قوی و پایبندی به آیین، عهده دار چیرگی بر مشکلات، نگرانی ها و به هم خوردگی های عصبی است».
بنابراین دو گفته، روشن می شود که اگر این بلایا از راه میکروب ها و باکتری ها به وجود می آمدند، همه را فرا می گرفت و دیگر لازم نبود میان مؤمن و غیر مؤمن فرق گذاشته شود.
پریشانی ها و آشفتگی های روانی، حالاتی فیزیولوژیکی هستند که منجر به ضعف جسم و ابتلا به بیماری های گوناگون می شود؛ ناراحتی، بدبینی، نگرانی و نابسامانی انسان را در رویارویی با فشارها ناتوان می آورد و وی را بسان غریقی که غیر از خدا نجات دهنده ای سراغ ندارد، در میان گرداب بازی امواج مشکلات می افکند.
*****
اگر اندکی در آفرینش خود درنگ کرده و همچو آفریده ای به ناتوانی خویشتن لب بگشاییم، بدون تردید درمی یابیم که نیازمند کسی هستیم تا ما را از سختی ها و ناگواری های زندگی برهاند، پرتوهای بیم و نوید و خوشبختی را در درونمان بتاباند، کامیابی و شادکامی را نوید دهد و به سر منزل آرامش و کمال رهنمون شود، چنین امری تنها از راه داشتن زبانی ذاکر و قلبی شاکر که به عشق ذات باری می تپد، امکان پذیر است.
شاید این سئوال به ذهن برسد که چه کسانی دچار این گونه ناراحتی ها می شوند؟
برای پاسخ دادن به این پرسش ناگزیر باید حقیقت زیر را بیان کنیم:
گاهی انسان فردی یا چیزی را بسیار دوست می دارد و به آن اهمیت می دهد و همواره در خلوت فکر خود را بدان مشغول می سازد، چنین حالتی ناشی از کمبود ایمان و نقص در اتصال به معبود است. مادی گرایان و شهوترانان نیز چنین وضعیتی دارند، چه، همیشه درگیر مسایل حیات بوده و خواهان کسب جاه و ثروت و شهرت و… هستند و تمام تلاش آنان در این سرا، فراهم کردن اسباب و وسایل گوناگون زندگی به روش های مختلف است و می پندارند که هدف، وسیله را توجیه می کند؛ از این رو همواره در اضطراب و نابهنجاری روانی به سر می برند.
خداوند برای این گونه انسان ها و افرادی که از یاد وی غافلند، شیطانی می گمارد که مانند سایه همراه آن هاست و زشتی ها را برایشان زیبا جلوه می دهد و طوری آنان را تحت تأثیر می نهد که جزء لبیک گویی به نداهای شهوانی و شرایط زندگی، هدف و معنایی از حیات نمی بینند.
﴿إنَّ الَّذینَ عندَ ربِّکَ لا یَسْتکبرونَ عَنْ عِبادَتِهِ وَ یُسبِّحَونَهُ وَ له یَسْجُدُونَ ۩ ﴾- سوره اعراف ایه 205-
«بی گمان کسانی که مقربان پروردگار تو هستند، خویشتن را بزرگتر از آن نمی دانند که به پرستش خدا بپردازند، و بلکه به تسبیح و تقدیس او مشغولند و در برابر او کرنش و سجده می برند ».
﴿وَ مَنْ یَعْشَ عَن ذِکرِ الرَّحمنِ نُقیضُ لَه شیطاناً فَهُو لَه قَرینٌ﴾ - سوره زخرف آیه 36-
«هر کس از یاد خدا غافل و روگردان شود، اهریمنی را مأمور او می سازیم، و چنین اهریمنی همواره همدم وی می گردد(و گمراه و سرگشته اش می سازد)».
*****
و هنگامی که در رویارویی با مشکلات بغرنج به زانو درآمد، به ناچار با آرزوی مرگ و خودکشی خویشتن را به رهایی هدایت می کند. چه بسیار داستان خودکشی شخصیت های مشهور غربی را شنیدیده ایم، افرادی که می پنداشتند خوشی های زندگی، سعادت آنان را تضمین می کند…
باری…این گونه است پایان حیات آنانی که از خدا را فراموش کرده اند… راستی چه فرومایه اند!…
﴿وَ لا تَکونُوا کالذّینَ نَسوا اللّهَ فأنْساهُم أنفسَهُم أولئکَ هُم الفاسِقُونَ﴾- سوره حشر آیه 19 -
«و همسان کسانی نباشید که خدا را از یاد بردند، و خدا هم خودشان را از یاد برد! آنان بیرون (از حدود شرایع الهی) و خارج شوندگان (از دائره ی ایمان) هستند».
اما انسان مؤمنی که در همه حال با یاد خدا می زید، اضطراب و نگرانی در قاموس حیات وی معنی ندارد چنین فردی نگران روزی نیست زیرا تنها خداوند را روزی رسان می داند…
﴿وَ فِی السَّماءِ رِزقُکُم وَ ما تُوعَدونَ﴾- سوره ذاریات آیه 22 -
«در آسمان، روزی شما است و نیز چیزهایی که بدان وعد و عید داده می شوید».
نگران بیماری و بلا نیست، زیرا به کردار کردگار باور راستین دارد، لذا بسان آینه ای آرامش را بر دل و روان منعکس می کند و در نهایت به خیر و نیکی می رسد .
﴿إنَّما یُوفَّی الصابِرونَ أجرَهُم بِغیرِ حِسابٍ﴾ سوره زمر آیه 10-
«قطعاً به شکیبایان اجر و پاداششان به تمام و کمال و بدون حساب داده می شود».
مؤمن به حقیقت در می یابد که جزء خداوند نمی تواند آرام بخش قلوب باشد و روانهای رنجیده را سنجیده سازد، از همین رو به احساس آرامش و تکسین دست می یازد و درون را صفا و برون را جلا می دهد…
﴿الذّینَ آمَنُوا وَ تَطمئنَّ قلوبُهُم بِذکرِ اللّهِ ألا بِذکرِ اللّهِ تَطمئنَّ القُلوبُ﴾ سوره رعد آیه 28 -
«آن کسانی که ایمان می آورند و دلهایشان با یاد خدا آرام سکون و آرامش پیدا می کند. هان! دلها با یاد خدا آرام می گیرند».
*****
هرگاه پروردگار بدو نعمت بخشید، سپاسگذار است و هرگاه دچار سختی و مصیبت شد، صبر می کند که در هر دو صورت برای وی خیر و نیکی است، بدین ترتیب خوشی و نیکی سرتاسر حیاتش را فرا می گیرد،
از دیدگاه چنین فردی، زندگی دریاست و یاد خدا بمانند کشتی است که به وسیله ی آن دریاپیمایی می کند تا به مغفرت و پاداش الهی دست یابد.
رسول گرامی(صلی الله علیه و سلم) فرمود:
«شگفتا از زندگانی مؤمن، تمام حیات وی یکسر خیر و برکت است اگر به رفاه و شادمانی نایل آید، شکرگذاری می کند، و اگر دچار شدت و سختی گردید، صبر پیشه می گیرد؛ بدبن ترتیب در هر دو صورت به خیر و نیکی می رسد».
﴿وَ اذْکُرنَ مَا یُتلی فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آیاتِ اللّهِ وَ الحِکمةِ إنَّ اللّهَ کانَ لَطیفاً خَبیْراً﴾ - سوره احزاب آیه 35 -
«و آیات خداوند و سخنان حکمت انگیز(پیامبر) را که در منازل شما خوانده می شود (بیاموزید و برای دیگران) یاد کنید. بی گمان خداوند دقیق و آگاه است».
حضرت رسول(صلی الله علیه و سلم)فرمود:
«گفتن سبحان الله و الحمدلله و لاإله إلاالله و الله أکبر در نزد من از طلوع خورشید محبوب تر است».
از ابوذر غفاری(رضی الله عنه)مروی است که پیامبر(صلی الله علیه و سلم)ارشاد فرمود:
«آیا می خواهی تو را از محبوب ترین سخنها به نزد خداوند، باخبر سازم؟ پسندیده ترین گفتار در نزد خداوند، سبحان الله و بحمده است».
فرجام سخن :
چاره ی نابسامانی ها و پریشان حالی های مختلف تنها استقرار یاد خدا در جان و دل و رهپویی مسیر اوست، ولی صرف جاری ساختن ذکر بر زبان بسنده نیست، چه بسا افرادی خدا را یاد می کنند واما غرق در دنیای آمال و شهوات هستند، از این رو مقوله ی ذکر امری فراتر از اینهاست؛ ذکر باید از ایمان محکم و ارتباط عمیق انسان با خدا سرچشمه گیرد در این صورت است که به دهان تراوت می بخشد و آرامش و سکنی را به ارمغان می آورد و انسان را منبع نیکی ها و اعمال صالح می گرداند و خشنودی خداوند را در هر دو سرا برای وی تضمین می کند.
از جابربن عبدالله(رضی الله عنه) روایت است که رسول الله(صلی الله علیه و سلم) فرمود:
برترین ذکر، لا إله إلا الله است.
*****
ای بنی آدم… کجایند پدرانت و کجایند زنان و دارایی ها و حشمت و دولتشان…
تو می دانی که عمرها سپری می شود و دنیا بسر می رسد و تو هر روز مرحله ای از کوچ را طی می کنی…
و این درحالی است که نامه ی اعمالت به اندازه ی دانه خردلی فرونگزارده … وای بر تو چه پاسخ می دهی؟!…
آن روزی که اعضایت علیه تو گواهی می دهند و در تو مقابل علیمی قرار دارد که وسوسه ی قلبت آگاه است… بصیری که خیانت چشمانت را می داند… و سمیعی که لغزش های زبانت را می شنود…
برخیز!… و برای تدبر و فهمی نو در برنامه ی حیات(قرآن) آماده شو و زنگار قلبت را برای تابیدن انوار الهی بزدای… و از یاد دادار روز داوری غافل مباش…
بار خدایا!… یادت را در جـانـهـایـمان و لحـظـــه لحـظـه ی حـیاتمـان قرار ده…
بار خدایا!… یادت را در رگ هایمان و تپش های قلوبمان قرار بده…
بار خدایا!… یادت را غـذای روح و شـعار زبانمان قرار ده…
بار خدایا!… یادت را پایــان زنـدگانیمان قرار ده…
عشق

آیا تا به حال عاشق شدید و اگه عاشق شدید آیا می دونید زیبا ترین عشق کدومه ؟
زیبا ترین عشق اون عشقیه که حتی زندگی از نبودش گریه می کنه
نظر یادتون نره
راز
خداوند بینهایت است و لامکان و بی زمان
اما :
به قدر فهم تو کوچک میشود
به قدر نیاز تو فرود میآید،
به قدر آرزوی تو گسترده میشود،
به قدر ایمان تو کارگشا میشود،
به قدر نخ پیر زنان دوزنده باریک میشود،
به قدر دل امیدواران گرم میشود...
پــدر میشود یتیمان را و مادر.
برادر میشود محتاجان برادری را.
همسر میشود بی همسر ماندگان را.
طفل میشود عقیمان را.
امید میشود ناامیدان را.
راه میشود گمگشتگان را.
نور میشود در تاریکی ماندگان را.
خداوند همه چیز میشود همه کس را.
به شرط اعتقاد؛
شرط پاکی دل؛
به شرط طهارت روح؛
چنین کنید تا ببینید که: خداوند، چگونه بر سفرهی شما، با کاسه یی خوراک و تکهای نان مینشیند
بر بند تاب، با کودکانتان تاب میخورد، و در دکان شما کفههای ترازویتان را میزان میکند
و "در کوچههای خلوت شب با شما آواز میخواند"...
مگر از زندگی چه میخواهید ؟!
عاشقانه
ماکسانی که به فکرمان هستند را به گریه می اندازیم. ما گریه می کنیم برای کسانی که به فکرمان نیستند. و ما به فکر کسانی هستیم که هیچوقت برایمان گریه نمی کنند. این حقیقت زندگی است .
عجیب است ولی حقیقت دارد. اگر این را بفهمی، هیچوقت برای تغییر دیر نیست.
مرا بسپار به یادت به وقت بارش باران گر نگاهت به ان بالاست و در حال دعا هستی خدا ان جاست دعایم کن که من تنهاترین تنها نمانم
قصه ها را گفته ایم چیزی نمانده برای گفتن
کاش میشد اسرار دل را نگه داشت و نگفت، تا که روزی معشوق از دست نرود
میدانی که خاصیت عشق این است زمانی که دانستی و دانست این راز را، هر دو گریزان میشوید
نمیدانم چه رازیست
فراموش نکن
شاید سالها بعد در گذر جاده ها
بی تفاوت از کنار هم بگذریم
و
بگوییم:
آن غریبه چقدر شبیه خاطراتم بود
بذار خیال کنم تو دلتنگیات
غروب که می شه یاد من می افتی
بیا با پاک ترین سلام عشق
آشتی کنیم
بیا با بنفشه های لب جوی
آشتی کنیم
بیا ازحسرت و غم دیگه باهم
حرف نزنیم
بیا برخنده ی این صبح بهار
خنده کنیم
تو مالک تمام احساسم هستی
تمام عشقم
تمام احساس ناب دست نخورده ام
که حاضر نیستم،
حتی ذره ای از آن را
با هیچکس تقسیم کنم
با هیچکس
جز تو .
نه ،
احساسم را با تو تقسیم نمیکنم بلکه
آن را به تو تقدیم میکنم
تمام احساسم را
تمام عشقم را
من برای سالها مینویسم...سالها بعد كه چشمانت عاشق میشوند...
افسوس كه قصه ی مادر بزرگ راست بود...همیشه یكی بود یكی نبود
چرا
زیرآوار مونده است بهترین من همین
اميدوارم اون آدمي كه همچين بلايي سر من آورده بخونه و بفهمه با من چه كرده
شيشه پنجره را باران شست از دل تنگ من اما چه كسي نقش تو را خواهد شست
سلام
راستی برام دعا کنید امتحان شیمی دارم هیچی بلد نیستم.
دیروز خبری بهم دادند که تا دیشب گریه کردم کاش این جورخبرا به گوشتون نرسه .حالا خبر بمونه.
دلم واسه کلاسمون با تموم آدماش تنگ شده کی باز ترم جدید شروع شه؟
فرشته
فواید نان صنعتی
|
اختصاصي/
از مهمترين فوايد مصرف نانهاي صنعتي در کشور اين است که اين نانها در شرايط کاملا بهداشتي تهيه و با کمترين دخالت دست و توسط ماشين آلات پيشرفته توليد ميشود. |
نانهاي صنعتي در شرايط کاملا بهداشتي توليد ميشود.
کارشناسان معتقدند: از مهمترين فوايد مصرف نانهاي صنعتي در کشور اين است که اين نانها در شرايط کاملا بهداشتي تهيه و با کمترين دخالت دست و توسط ماشين آلات پيشرفته توليد ميشود.
به گزارش شبکه اطلاعرساني بازرگاني ايران (شابا)، در توليد نانهاي صنعتي ارزش غذايي نان حفظ ميشود و نان سالم به ناني اطلاق ميشود که به آساني هضم و پس از مصرف به راحتي جذب بدن ميشود.
از ديگر فوايد استفاده از نانهاي صنعتي اين است که اين نانها شناسنامهدار بوده و بدين ترتيب زمان توليد، تاريخ انقضا و توليدکننده آن مشخص است و همچنين داراي تنوع بسيار است.
در توليد نانهاي صنعتي تخمير به طور کامل صورت گرفته و در نتيجه املاح موجود در نان براي بدن قابل جذب خواهند بود و با توجه به اينکه بهترين شيوه براي پخت نان استفاده از حرارت غيرمستقيم است استفاده از نانهاي صنعتي از منظر بسيار مطلوب است زيرا که در توليد اين نانها از حرارت غيرمستقيم استفاده ميشود.
همچنين زمان ماندگاري نانهاي صنعتي بسيار بيشتر از نانهاي سنتي است و اين نانها به راحتي ميتوانند با انواع آردهاي سبوسدار، جو، سويا و امثال آن تهيه شود.
شايان ذکر است با توجه به مزيتهاي مصرف نانهاي صنعتي نسبت به نانهاي سنتي تغيير ذائقه مردم کشور از سنتي به صنعتي امري ضروري است.
نان خشک صنعتی
نان خشك صنعتی
راه حلی برای كاهش ضایعات نان

میزان ضایعات نان در كشور ما بسیار زیاد است که به ماهیت آنها بر می گردد.
نانهای مصرفی ما از نوع گرم هستند كه باید به صورت تازه مصرف شوند. متأسفانه این نوع نانهای تازه ضایعات زیادی دارند. در این راستا استفاده از نانهای خشك صنعتی كه محدودیت تازهخوری ندارند و قابلیت ماندگاری بالایی نیز دارند، به جای استفاده از نانهای تازه، برای به حداقل رساندن ضایعات نان الزامی به نظر می رسد.
در راستای فرهنگ سازی، استفاده از نانهای صنعتی كه كیفیت بالایی دارند و از قدرت ماندگاری بیشتری نیز بهره مند هستند، آشنایی با نان مسطح خشك كه نوعی نان صنعتی است، می تواند در اصلاح الگوی مصرف مفید باشد.
نان مسطح خشك، به نانی گفته می شود كه از آرد ، آب ، نمك ، خمیرمایه (مخمر) ساكاروماسید سردیسیه، روغن و شكر طی فرآیند پخت تهیه می شود. طول این نانها 36 سانتی متر و عرض آن 22 سانتی متر و ضخامت آن 2تا 5/2 سانتیمتر است.
این نان در فر تونلی شکل تحت تاثیر حرارت غیرمستقیم و با حداقل سوخت تولید می شود؛ یعنی شعله با خمیر در حال پخت تماس ندارد كه از مزایای آن، حذف مضرات ناشی از نشست مواد حاصل از احتراق ناقص سوختهای فسیلی در نان تولیدی است. همچنین پخت نان در مدت طولانی باعث می شود فعل و انفعالات لازم به طور كامل در خمیر انجام شده و بافت نان مناسب گردد.
نان خشك صنعتی در دمای زیاد تولید شده و طی فرایند پخت درون فر، آب زیادی از سطح نان تبخیر و در واقع نان خشك تولید می شود.
طریقه مصرف
طریقه مصرف هم بسیار ساده است: با زدن کمی آب به نان و قرار دادن آن در سفره پارچهای، ظرف مدت 10دقیقه نان نرم شده و آماده مصرف می شود.
البته ذائقهها متفاوت است و بعضی ها این نان را به همان صورت خشك مصرف می كنند.
مزایای نانهای خشك صنعتی
پس از خروج نان خشك از فر، زمانی را برای خنك كردن تدریجی آن توسط فنهای روی نوار متحرك در نظر می گیرند تا نان بیات نشود و قدرت ماندگاری بیشتری به دست آورد. روی خمیر این نانها تخمیر اولیه و ثانویه صورت می گیرد كه باعث می شود كلیه گازهای مفید، ویتامینها و مواد اصلی گندم را تا پخت نهایی نان، در خود محفوظ نگه دارد.
این نوع نان صنعتی به علت پخت غیرمستقیم و عمل آوری صحیح آن، با دستگاه گوارش انسان همخوانی دارد.
مهم ترین مزیت این نانهای خشك قابلیت ماندگاری بالای آن تا 4 ماه است، بدون اینكه تغییری در طعم، بو و خواص ظاهری نان صورت گیرد و این خود مهم ترین عامل برای كاهش ضایعات نان است.
نانهای خشك درصد رطوبت بسیار پایینی دارند و در نتیجه دچار آلودگی میكروبی نمی شوند. مهم ترین عامل فساد نانها، كپكها هستند. ضایعات تولید نان از هنگام برداشت غلات تا تولید و پخش در ایران، 30 درصد تخمین زده می شوند و نصف این ضایعات مربوط به آلودگی كپكهاست. نان كپك زده موجب بیمار شدن دام و طیور و آلوده شدن شیر و گوشت و نهایتاً بیمار شدن انسانها می شود.
نكته دیگر این كه با یك درصد جلوگیری از ضایعات آرد و نان، بالغ بر 10میلیارد تومان صرفهجویی صورت می گیرد و با توجه به اینكه امروزه ضایعات نان یكی از معضلات صنعت نان است، این نوع نانهای خشك به علت قابلیت ماندگاری بالا اصلاً ضایعات ندارند، حتی خردههای این نوع نان را می توان در غذاهایی نظیر كتلت مورد استفاده قرار داد.
یكی دیگر از مزایای نانهای خشك استفاده از خمیرمایه (مخمر) به عنوان عامل تخمیر است كه ضررهای مربوط به جوش شیرین را ندارد، بلكه دارای فواید خمیر مایه نیز هست.
انواع نانهای خشك رژیمی
نان خشك رژیمی شوید: در تهیه این نوع نانها می توان از سبزیجات استفاده كرد و از خواص درمانی آنها بهره جست. یکی از این سبزیجات، شوید است.
شوید دارای ویتامین C و نیز تقویتكننده معده است، سنگ كلیه و مثانه را خرد می كند و مسكن دل درد است و مانع فساد غذا در معده است و عامل كاهشدهنده چربی خون بوده و در نتیجه مصرف آن به بیماران مبتلا به چربی خون توصیه می شود.
نان خشك رژیمی زیره ای: در ساختار این نوع نانهای خشك از زیره استفاده شده است. زیره خاصیت ضدعفونیكنندگی دارد، ورم طحال و اسهال را معالجه می كند، ضد نفخ و مقوی معده ، روده و كبد است. استفاده از این نان عمل هضم غذا را تسهیل می كند و برای تقویت معده بسیار مناسب است و در نتیجه مصرف آن به بیماران گوارشی توصیه می شود.
مصرف 100 گرم از این نان حدود 300كیلو كالری انرژی، 7 تا 8 گرم پروتئین و 1 تا 3 گرم لیپید، 50 گرم كربوهیدرات و 2 گرم فیبر مورد نیاز بدن انسان را تأمین می کند.
الو
سلام
میدونم داری جواب میدی مهربونم اما خط من اشکال پیدا کرده نمیشنوم
یه شعر بخونم حوصلت سر نمره؟
سکوت نشونه رضاست دیگه
با توام
با تو خدا
یک کمی معجزه کن
چند تا دوست برایم بفرست
پاکتی از کلمه
جعبه ای از لبخند
نامه ای هم بفرست
کوچه های دل من
باز خلوت شده است
پیش از آنکه برسم دوستی را بردند
یک نفر گفت به من باز دیر آمده ای
دوست قسمت شده است
با توام ؛ با تو خدا
یک دل قلابی
چقدر می ارزد ؟
من که هرجا رفتم
گفتم شده این قلب حراج
بدوید
یک دل مجانی
قیمتش یک لبخند
به همین ارزانی
به همين ار زاني
هیچ کس دل نخرید
هیچ کس قلب مرا قرض نکرد
هیچ کس هم ندوید
با توام ؛ با تو خدا
پس بیا این دل من مال خودت
من که دیگر رفتم اما
ببر این دل را دنبال خودت
الو خدا
الو سلام.............
منزل خداست؟.................
این منم مزاحمی که آشناست.............
هزار دفعه این شماره را دلم گرفته است...............
ولی هنوز پشت خط در انتظار یک صداست.....
شما که گفته اید پاسخ سلام واجب است...............
به ما که می رسد ، حساب بنده هایتان جداست؟...............
الو ...................
دوباره قطع و وصل تلفنم شروع شد...........
خرابی از دل من است یا که عیب سیم هاست؟...........
چرا صدایتان نمی رسد کمی بلند تر................
صدای من چطور؟ خوب و صاف و واضح و رساست؟...............
اگر اجازه می دهی برایت درد دل کنم.............
شنیده ام که گریه بر تمام دردها شفاست...............
دل مرا بخوان به سوی خود تا سبک شوم.................
پناهگاه این دل شکسته خانه ی شماست..........
الو ، مرا ببخش ، باز هم مزاحمت شدم.....................
دوباره زنگ می زنم ، دوباره ، تا خدا خداست.........
دوباره ............. تا خدا خداست...........
اشك
قصه من و تو
گذشت لحظه های با تو بودن
و در پاییز عشقمان
تامی از دوست داشتن باقی نماند
چقدر زودگذر بود قصه من و تو
و در آنروز که دست بی رحم تقدیر
درو کرد گندمزار دلهایمان را
و تهی شد همه جا از عطر گل عشق
و در کوچ پرنده های غمگین
در آن کویر آرزو
شاعری دل شکسته و تنها
می نوشت شعری به یاد با هم بودن ها
شعری برای خشکیدن گلهای عشق در مزرعه دوست داشتنها
قطره اشکی به یاد همه خاطره ها
عمر آن بود
عمر آن بود که در صحبت دلدار گذشت حیف و صد حیف که آن دولت بیدار گذشت آفتابی زد و ویرانۀ دل روشن کرد لیک افسوس که زود از سر دیوار گذشت خیره شد چشم دل از جلوۀ مستانۀ او تا زدم چشم به هم مهلت دیدار گذشت تو نگاه تو تو نگاه من رنگ باوری نمونده دست زندگی گرد حسرتی روی چهره مون نشونده عجب عُمرا تموم شد چه دور از هم حروم شد چه خاطرات شیرینی که موند و ناتموم شد حالا روزگار، با این لطف و حال می گذره خبر نداریم جز سپیدی، موی تیره مون انگار که سحر نداریم خط به خط فلک روی گونه ها نقش رنج و غم کشیده زندگی چنان ، اشک حسرتی از دو چشم ما چکیده من شکسته، تو شکسته از گذشت عمر و خسته جای پای روزگار، روی گونه ها نشسته تو نگاه تو تو نگاه من رنگ باوری نمونده دست زندگی گرد حسرتی روی چهره مون نشونده عجب عُمرا تموم شد چه دور از هم حروم شد چه خاطرات شیرینی که موند و ناتموم شد
فرشتگان مقرب
|
فرشتگان مقرب الهی | |
|
میکائیل یکی از چهار فرشته مقرب خداست که مأمور روزی رساندن به مخلوقات است. جـبرِئیل، در زبان (عبری) به معنای "مرد خدا" است. او یکی از چهار فرشته مقرب و برترین آنها و در ادیان ابراهیمی، رابط میان خداوند و پیامبران بشمار میآید. این نام تلفظهای دیگری چون جبرائیل و جبریل نیز دارد. از جبرئیل به نامهای فرشته وحی، امین وحی، عقل اول، ناموس اکبر، روح اعظم و ... نیز یاد میشود. در تاریخ یهودیت، مسیحیت و اسلام از نقش جبرئیل بسیار نقل شده است. به باور پیروان این دینها، جبرئیل ابراهیم را از آتش نجات داد، موسی را در مبارزه با فرعون حمایت کرد، فرعونیان را در رود نیل مصر غرق کرد، به داوود ساختن زره آموخت، به دانیال نبی تعبیر رؤیا آموخت، زکریا را به زاده شدن یحیی و مریم را به زایش عیسی مژده داد، و قرآن را بر پیامبر اسلام نازل کرد. بنا به گفته پیروان این ادیان او گاهی به صورت واقعی خود و گاهی به شکل جوانی خوشرو به نام دحیه کلبی نزد پیامبر میآمد. او در شب معراج همسفر پیامبر بود و در منتهای معراج، در سدرةالمنتهی باز ماند و به پیامبر گفت دیگر اجازه ندارد که پیش رود، و رسول خدا به تنهایی به معراج ادامه داد. بنا بر بعضی روایات، جبرائیل پنجاه بار بر حضرت ابراهیم، چهارصد بار بر موسی، ده بار بر عیسی و بیست و چهار هزار بار بر حضرت محمد نازل شده است. شیخ مفید در روایتی آورده است: «جبرئیل در میان فرشتگان به شکل مردی میان بالا، سپید پیشانی، سیه چشم، و دارای چهار بال سبز مرصع لؤلؤ است.» و در حدیث دیگری او دارای ششصد بال مرصع به دُر است. اسرافیل نام فرشتهای از ملائکه مقرب خداوند است که بیشترین شهرت او به نفخ صور، به هنگام برپایی قیامت است. می گویند اسرافیل واژه ای با ریشه عبرانی است مرکب از «اسراف» یا «سراف» به معنی «بنده» و «ایل» به معنی »خداوند ». | |
ترین ها
|
ترین های کلمات | |
|
برترين کلمه((گذشت)) است...آن را تمرين کن.
پرمعنی ترين کلمه((ما)) است...آن را به کار بر.
عميق ترين کلمه((عشق)) است...به آن ارج بده.
بی رحم ترين کلمه(( تنفر)) است...با آن بازی نکن.
خودخواهانه ترين کلمه((من)) است...از آن حذر کن.
نا پايدارترين کلمه((خشم)) است...آن را فرو بر.
بازدارنده ترين کلمه((ترس)) است...با آن مقابله کن.
با نشاط ترين کلمه ((کار)) است...به آن بپرداز.
پوچ ترين کلمه((طمع)) است...آن را بکش.
سازنده ترين کلمه((صبر)) است...برای داشتنش دعا کن.
روشن ترين کلمه((اميد)) است...به آن اميدوار باش.
ضعيف ترين کلمه((حسرت)) است...آن را نخور.
تواناترين کلمه((دانش)) است...آن را فرا گير.
محکم ترين کلمه ((پشتکار)) است...آن را داشته باش.
سمی ترين کلمه((شانس)) است...به اميد آن نباش.
لطيف ترين کلمه((لبخند)) است...آن را حفظ کن.
ضروری ترين کلمه((تفاهم)) است...آن را ايجاد کن.
سالم ترين کلمه((سلامتی)) است...به آن اهميت بده.
اصلی ترين کلمه((اعتماد)) است...به آن اعتماد کن.
دوستانه ترين کلمه((رفاقت)) است...از آن سو استفاده نکن.
زيباترين کلمه((راستی)) است...با آن روراست باش.
زشت ترين کلمه((تمسخر)) است... دوست داری با تو چنين شود؟؟
موقر ترين کلمه((احترام)) است...برايش ارزش قايل شو.
آرامترين کلمه((آرامش)) است...به آن برس.
عاقلانه ترين کلمه((احتياط )) است...حواست را جمع کن.
دست و پا گير ترين کلمه((محدوديت)) است...اجازه نده مانع پيشرفتت شود.
سخت ترين کلمه ((غير ممکن)) است...وجود ندارد.
مخرب ترين کلمه((شتابزدگی)) است...مواظب پلهای پشت سرت باش.
تاريک ترين کلمه((نادانی)) است...آن را با نور علم روشن کن.
کشنده ترين کلمه((اضطراب)) است...آن را ناديده بگير.
صبور ترين کلمه((انتظار)) است...منتظرش بمان.
با ارزش ترين کلمه((بخشش)) است...سعی خود را بکن.
قشنگ ترين کلمه((خوشرويی)) است...راز زيبايی در آن نهفته است.
رسا ترين کلمه((وفاداری)) است...بدان که جمع هميشه بهتر از يک فرد بودن است.
محرک ترين کلمه((هدفمندی)) است...زندگی بدون آن پوچ است.
و هدفمند ترين کلمه((موفقيت)) است...پس پيش به سوی آن.
| |
بخشش
|
ببخش | |
|
همه چیز زیباست اما با دیدگانی بینا | |
|
قدرت عشق و بخشش در زندگی ما معجزه می آفریند . اراده بخشش كلید ورود به دنیای عشق است. بخشیدن دیگران اولین قدم برای بخشیدن خویش است. بخشیدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می كند. در دنیای بخشش، عشق را از كسی دریغ نورز. برای راحت بخشیدن به خود القا نكنیم كه یك قربانی هستیم. بخشش تمام عالم را در بر می گیرد، و محدود به افراد مورد گزینش ما نیست. بخشش آسانترین راه محو كردن گذشته ی رنج آور است. بخشش، ما را از رنج گذشته ها رها می كند. بخشش ما را از حسرت فرصت های گذشته رهایی می بخشد. نبخشیدن ، تن دادن به رنج است. حقیقت این است كه با خشم و تنفر فقط خود را محكوم می كنیم. هیچ گاه برای بخشیدن زود یا دیر نیست. بخشش ما را در زندگی سبكبار می كند. بخشش مهمترین چیز برای كسانی است كه می میرند و كسانی كه می مانند. بخشش كوتاهترین راه به سوی خداست. بخشش كوتاهترین راه به سوی خداست. بخشش كوتاهترین راه به سوی خداست. و بدانیم كه زندگی و عشق یكی است و حقیقتی است جاودان و بی پیان، و فكر نبخشیدن خلاء و شكافی در اعماق قلب ما ایجاد می كند ، كه نه فقط باعث احساس اندوه و خسارت می شود، بلكه ما را از تجربه عشق و آرامش درونی نیز باز می دارد. این شكاف ، پیوندهای انسانی را می گسلد و ما را از یكدیگر جدا می كند و مانع از ارتباطات معنوی هر یك از ما با دیگری می شود. برای دل سپردن به صدای سخن عشق ، اراده و اختیار داریم. | |
قصص
| (105) غم نان |
مدتى فرمان راند و اميرى كرد . اندك اندك بعضى از امراى كشور، سر از فرمان او پيچيدند و از ممالك همسايه ، به ملك او حمله ها شد . نزاعى سخت در گرفت و كشور چند پاره شد . درويش از اين همه نزاع و تشويش ، به ستوه آمد و كارى نمى توانست كرد. در همان روزگار، يكى از دوستان قديمش از سفرى باز آمد و چون او را در كسوت پادشاهى ديد، گفت : شكر خداى را كه اقبال يافتى و سعادت قرين تو شد و به اين پايه رسيدى . درويش گفت : اى عزيز!تبريكم مگو كه جاى تعزيت و تسليت است . آن روزها كه با هم بوديم ، غم نانى داشتم و امروز تشويش جهانى . (165) |
| (106) اشك ، آرى ؛ نان ، هرگز |
نان
نگه داشتن کیفیت نان چاودار
pH پایین تر از نان چاودار ، بخصوص آنهایی که با doughs ترش ، مانع رشد میکروبی و confers قفسه بیش از زندگی است که معمولا با محصولات نان گندم دیده می شود. عمر مفید از نان چاودار ممکن است بیشتر توسعه یافته با استفاده از فرایند پاستوریزه و یا عقیم سازی. پردازش چنین است که معمولا خارج از محصول پیچیده به اجرا درآمد به طوری که فیلم استفاده می شود باید حرارت پایدار و دارای خواص مانع خوب است. چگالش توسعه درون لفاف بسته بندی شده است بعدها به محصول reabsorbed است و هیچ اثر سوء بر کیفیت محصول را در زمان 'مصرف. برخی از تیره از محصولات ممکن است رخ دهد ولی این دارای اهمیت نسبتا کمی برای rydbreads ، که تمایل به رنگ تیره به طور طبیعی خرده نان. معمولی کوره هوای گرم ، اتاق های بخار و حرارت مایکروویو که تمام مراحل را برای عقیم سازی استفاده شده است. پس از درمان ، عمر مفید از نان چاودار ممکن است تا 24 ماه ادامه یافته است.
Triticale
علاقه به triticale ساقه در بخشی از خواص تغذیه ای آن ، پروتئین با سطوح بالاتر و قابل قبول تر از ترکیب اسید آمینه ای گندم (Gustafson آل همکاران ، 1991). کار فشرده به تولید بالا - متورق رقم با عملکرد محصول بهبود یافته است محل را در لهستان گرفته (Achremowicz ، 1993) و جاهای دیگر در حدود 20 سال ، که ممکن است به پذیرش وسیع آن به عنوان مواد غذایی منجر خواهد شد.
دانه Triticale به شیوه ای مشابه به گندم و milled. چاودار و می تواند عملکرد راست اجرا آرد با درصد خاکستر نسبتا کم است. techniqus گندم فرز تمایل به دادن امتیازات بالاتر استخراج و لذا ترجیح داده میشود. در اوایل گونه ای از triticale داد آرد با عملکرد ضعیف پخت ، بخشی به دلیل فعالیت آلفا بالاتر amylase و رب ویسکوزیته پایین تر از آرد گندم (لورنز ، 1972) و در بخشی به دلیل کیفیت ضعیف پروتئین ، اگر چه تنوع گسترده ای شوید خواص rheological در آرد triticale اشاره شده است (آل Macri er. ، 1986). بعدها تحولات انواع triticale و بهبود استفاده از نان ، از قبیل SSL (Tsen در همکاران ، 1973) ، را به ارمغان آورد و عملکرد پخت و نزدیک به که آرد of.wheat ، گرچه فاصله کیفیت 'هنوز هم مهم است.
Achremowicz (1993) متوجه شد که triticale نان پخته شده با سه روش مرحله با استفاده از چاودار ، ارتقاء داد وقت را بیهوده گذراندن است که به خوبی با شکل مورد نیاز رز بود ، خرده نان الاستیک و عطر و بوی خوش و طعم نان. نان تازه برای مدت طولانی باقی ماند. عناصر اساسی از فرایند breadmaking او مورد استفاده قرار گرفت :
• حق تقدم در آرد چاودار در آرد 10 ٪ از کل 24 ساعت در 28 درجه سانتیگراد تخمیر شده بر اساس
(82 درجه فارنهایت) ؛
• ترش را با 50 ٪ از کل triticale آرد ، 1-2 ٪ مخمر و آب را به کل از 200 ٪ ، به مدت 3 ساعت در 32 درجه سانتیگراد (90 درجه فارنهایت) تخمیر شده ؛
• مبتنی بر خمیر ترش ، تعادل آرد به عنوان tnticale ، 1.5 ٪ نمک و آب را به عملکرد خمیر از حدود 160 ٪ ، به مدت 30 میلی متر در 32 درجه سانتیگراد تخمیر ؛
خدا
كجايي؟من خيلي حالم بده .نگرانم بي دليل!خدا جونم من بهت خيلي نياز دارم.بيش از اون كه بخوام.نم مي خوام خوب باشم اون جوري كه تو مي خواي ولي نميشه نمي خوام ريا كنم نه هم سجاده آب بكشم .همه خطا مي كنند من نمي دونم كدوم خطا رو انجام دادم كهبايد اين قدر سرزنش بشم ؟خدا جونم عشقم عزيزم تنها موندم شديد .كمك مي خوام .هيچكي ياريم نمي كنه جز تو.تنها تورا مي پرستم وتنها ازتو ياري مي جويم كمكم كن.سرم دردمي كنه،خستم،كي اين دنيا تموم مي شه؟مننمي خوام گناه كنم.خدايا تو رو بهفاطمه ات تنهامنذار.من و بيا ببر پيش خودت.ازدنيا با تموم گناهاش خسته شدم.مي خوام بيام پيش خدام تا زماني كهدوست ارمپيشش بمونم و تنهام نذاره
آه
شفتگی جهان
در کودکی به من گفته اند :
نقش تو
آستا ن ِ فتح ِ خويش
نها دت دوست داشتن
مرهم ِ هر درد بودن
*
کسی
هر شب
دعا
تزيين ِ معبد می کند
نوری در تاريکی
می آرايد
*
فيلسوفی
برای هر اثر ی
دليلی می آفريند
و
در انديشه ی ِ
عا لم و آد م
بسر می برد
*
انگا ر هيچ اتفا قی
نيفتا ده است .
*
درويشی در خلسه
ديگر
نمی هراسد
*
شاعری برای
دلتنگی خود
ما ه را
اسير آيئنه می کند
*
انگا ر هيچ اتفا قی
نيفتا ده است.
*
در کودکی به من گفته اند:
نقش ِ تو
آستان ِ فتح ِ خويش
نها دت دوست داشتن
مرهم ِ هر درد بودن
*
آيا من
هر گز بوده ام
وجود داشته ام
يا خيا لی
بيش نبوده است.
*
کدامين نهاد
کدامين نقش
کدامين مرهم
*
در کودکی به من گفته اند :
ديوانگا ن با خود
حرف می زنند
می خند ند
قا نو ن
زير ِ پا می گذارند
*
آيا راه ِ آنا ن
بيراهه است
*
يا
اين ،
تصور ما
از صحنه ی زندگی است
*
می خواهم خود را
در عطر ِ گلهای دريائی
رها کنم
*
به با دها بسپا رم
در رود خا نه ها
جاری شوم
*
راه بودا پيش گيرم و
غرق ِ روشنا ئی شوم
*
شايد هم
به اول ِ خلقت بر سم
*
درگوشه ا ی از خيا با ن
جا يی گزينم
وگدايی
ژنده پوشی با شم
و در شک و ترديد بگويم
همه چيز بيهوده است
*
دنيا
کويری است
سراب گونه.
*
در کودکی به من گفته اند:
مرگ
انتطاری است
اَسرار آميز
*
اگر مشتی خاک
برمزارِعزيزی
بيفشا نی
در زما ن حل خواهی شد
*
هرگز
به وسوسه های
جستجوی خويش
نيانديشی
*
در کودکی به من گفته اند:
نيرو برابر است با کّل
در سرعت نور به توان د و
*
کهکشانها
از هم دور می شوند
مدام توليد ِ مثل می کنند
از انفجا ر و انقبا ض ِ ما ده ای
به حجمی بزرگ
در انبسا ط رسيده اند
*
آدم ،
ماشينی است
با احسا س؟
از او چيز ی
جز خا ک
نمی ما ند؟
*
همه چيز
تصادفی است !؟
ارادی است !؟
يا از پيش تعين نشده!؟
*
آری
اين سر نوشت
يا تقدير ِ
من و توست.
*
در کودکی به من گفته اند:
در با زی سيا ست
دروغ هر روز برابر آئينه
تکرار می شود
*
خود فروش
نا چا ر
بدن فروشی را
گزيده است
*
کسی جای خا لی ِ عشق را
در آغوش ِ معشوقه ها
می جويد.
*
در کودکی به من گفته اند:
دعا ی ِ ما در ِ عشق
تسلای درد ِ تو است
در تا ريکی
به سوی
منِ ِآشفته
می شتا بد
فرو می روم
به سرای ِ عشق ِ او
*
آه می کشم
به سوز ِ سا ز ِ دوست
*
بهار می بينم
بهار در نگا ه ِ مرغکان
مجذ وب ِ جها ن می شوم
*
پيوسته مثل جويبا ری
به دريا ها می پيوندم
*
گرده ها يم
جا يی ديگر
رشد خواهند کرد
*
چه کسی می داند
*
شايد
دانه های اشکم
نيز
در خا ک ِ عزيزی
سبز شوند
*
آه
چه کسی
می داند
شا يد
عشق ِ ا و
تسلا ی ِ
دردِ من است
*
آه
چه کسی
می داند...
دلتنگی
سلام ...
سلام به تویی که از دلتنگیهایم در گریزی و حتی درفرعی ترین بخش روحت دلم را جای نداده ای؟!!.. غزلهایم شعر رهایی تو را بی باورندو بین همه اشعار خواننده نوشته هایم مبهوت... تو براستی از عشق چه میدانی.. فقط رسیدن؟!!!! (افسوس که پر از فاصله ای)
آرزو داشتم به هنگام دلتنگی به دستهای یخ بسته و نگاههای نگران بسنده کنی اما هرگز دلتنگیهایت بخاطر قلب من نیست.. هرگز....
آن دم که صدای نفسهای تو بر پرچین نگاه خیمه زد، دلم را چه ساده به دلت سپردم و هرچه زمان گذشته فاصله دلهای ما از یکدیگر شدت می گرفت .. آنقدر در نبودن گم شدیم که دیگر حتی ردپای فراق در آوایمان خاموش به نظر میرسد...
و امروز سوالم از تو این است تویی که واژه طغیانگر عشق را از بر نموده ای، بین کدامین ضربان دلت را مدفون کردهای...
تو ازچه می هراسی که به نوای دلت پاسخ رد می دهی.. کاش بدانی دنیا آنقدر کوچک و روزگار آنقدر نامرد است که ثانیهای از لحظات از دست رفته را به ما باز نمی گرداند... و ما روزی در سوگ ایام می نشینیم و آنروز دیگر فرصتی برای عشق ورزیدن نیست...
امروز دلم از بی تو بودن سخت دلگیر است دیگر برایت طومار نمی نویسم.. آنقدر گفته و نوشتهام .. و آنقدر تو نشنیده فراموش کرده ای که دیگر نگارش را بر خویش حرام کرده ام...
دلم چه بسیار گرفته از تمام رفتارهای بیطرفانه و بی تفاوت تو...
تو همچون کبوتری هستی که پرواز را بخاطر داری اما هرگز حاضر نیستی آنرا به من بیاموزی... شاید غرورت، شاید ترس بیگاهت، و شاید گریزت... و هزاران شاید دیگر...
نمی خواهم بگویم خسته ام!!!
نمی خواهم بگویم دوست داشتن را چون تو به اجبار عادت حفظ کردهام ... می خواهم ناگفته های دلم را جاری سازم تا قطره اشکی شاید ران نه برای من، بلکه برای اینکه وجودت بوی تربت باران خورده عشق را دوباره از روزگار پس بگیرد...
بارها خواسته ام عاجزانه بگویم اگر نمی خواهی دوستت بدارم و یارای عشق ورزیدن نیستی... بگذار یادت در دلم همانگونه که در گذشته می پنداشتم بماند... اما تو همیشه مرا پشت چراغ زرد زندگی معلق و سرگردان رها ساختی !
ولی کاش میدانستی انقدر دوستت داشتم و دارم که از کوچکترین فرصتها با تو بودن را انتخاب نمودم...
امروز برای دلت نوشتم، نه برای تویی که فقط یک جسم خاموشی و غرق در ناباوری!!
برای دلی نوشتم که با بغض هایم سیلاب درد را می شکافد و با شادیهایم تا اوج خواستن پر می کشد!!
بارها از خویش پرسیدم چرا بر خلاف تو، روح ات را در اصلیترین قسمت قلبم گنجاندهام، با تو درد دل می کنم و در خلوت خویش همنوایی...
در خواب بوسه بر دستهایی که مرهم تنهایی و اشکهای غریبانه ام بود زدم...
من عجب خوش خیالی بودهام.. نفس هایت را بو کشیدم تا در وجودم بیامیزد.. روحت را التماس کرده ام تا دمی در هوای یکی شدن غوطه ور شویم... ولی تو هنوز فارغ از ناگفتههایی....
خلاصه! دردهایم را شمرده ای، بغض حبس شده در روحم را شناختهای، انگیزه های دلم را باور کردهای، اما گریز تنها راه نجات تو از پیوستن با من بوده است و در انتخابش همیشه....!!!!
زمان ثبتنام در آزمون پذیرش دورههای کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته علمی – کاربردی سال 1388
بدینوسیله به اطلاع داوطلبان متقاضی ثبتنام در آزمون پذیرش دورههای کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته علمی – کاربردی دانشگاه جامع علمی – کاربردی سال 1388 میرساند ثبتنام دورههای فوقالذکر از روز یکشنبه 27/10/88 آغاز و در روز شنبه 3/11/88 پایان میپذیرد. ثبتنام از داوطلبان مذکور از طریق شبکه اینترنت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org انجام خواهد شد. متقاضیان در صورت واجد شرایط بودن ميتوانند بر اساس ضوابطی که در اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور که در سایت سازمان سنجش و نشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه 14/10/88 و 21/10/88 منتشر میگردد برای ثبت نام اقدام نمایند.
ضمنا به اطلاع میرساند آزمون پذیرش دورههای کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در روز جمعه 14/12/88 برگزار خواهد شد.
ثبت نام آزمون جامع و ارزيابي حرفهاي پودماني از 22 دي ماه آغاز مي شود
به گزارش روابط عمومي دانشگاه جامع علمي كاربردي ، براساس اعلام مديريت آزمون آموزش هاي خاص و غير حضوري دانشگاه ، ثبتنام داوطلبان واجد شرايط شركت در آزمون فوق صرفاً از طريق سامانه ثبتنام اينترنتي آزمون جامع و ارزيابي حرفهاي به آدرس http://azmoonjame.uast.ac.ir انجام خواهد شـد و داوطلبان واجد شرايط ميبايست پس از مطالعه دفترچه راهنماي ثبتنام آزمون كه از طریق سامانه اينترنتي فوقالذكر قابل دانلود ميباشد، شخصا نسبت به درج مشخصات فردی و آموزشی خود مطابق پيشنويس تقاضانامه مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام آزمون مذکور اقدام نمايند. داوطلبان جهت دريافت نام كاربري و رمز عبور و اطلاعات آموزشي موردنياز جهت ثبتنام اينترنتي ميبايست از 15 دي ماه به مركز آموزشي خود مراجعه نمايند. ضمناً داوطلبان ميبايست شخصاً از روز سهشنبه 22 دي ماه تا چهارشنبه 30 دي ماه نسبت به ثبتنام اقدام نمايند.همچنين وجه ثبتنام در آزمون مذكور 59 هزار و 500 ريال ميباشد. داوطلبان تایید شده میبایست فیش پرینت شده آزمون مذکور را از مرکز آموزشی مربوط دریافت و نسبت به واریز و تحویل آن به مرکز ذيربط تا تاریخ مشخص شده از سوی مرکز آموزشی ، اقدام نمایند. ثبتنام اوليه داوطلب يا واريز فيش به منزله تأييد شركت در آزمون نميباشد و متقاضيان ميتوانند نتيجه تأييد يا عدم تأييد شركت در آزمون را از طريق سامانه و با استفاده از كد رهگيري و شماره شناسنامه خود از روز دوشنبه 10 اسفندماه مشاهده نمايند.
بر اساس اعلام مديريت آزمون آموزش هاي خاص و غير حضوري دانشگاه آن دسته از داوطلبان واجد شرکت در آزمون مذکور كه طرحهاي خوداشتغالي و اشتغالزايي خود را جهت بررسي به مديريت فناوري ارسال كرده و تاكنون جواب قطعي نسبت به پذيرفته شدن آن دريافت ننمودهاند ، ميبايست نسبـت به ثبتنام خود اقدام نمايند. همچنين داوطلبان معلول جسمي حركتي ، نابينا و كمبينا ميبايست اصل تأييديه سازمان بهزيستي را تا 10 دي ماه به مركز آموزش خود ارايه نمايند و تصوير تأييديه مذكور را در روز آزمون به همراه داشته باشند. داوطلبان میبایست پیش از اقدام به ثبتنام اینترنتی عکس خود را مطابق فرمت درخواستی دفترچه راهنما اسکن نمایند. با توجه به اینکه امکان ویرایش اطلاعات ثبت شده توسط داوطلبان پس از اتمام کلیه مراحل ثبتنام وجود ندارد، داوطلبان میبایست در کلیه مراحل دقت نمایند و مسئولیت عدم درج اطلاعات صحیح مستقیما بر عهده دانشجو میباشد.
همچنين صرفاً دانشجوياني كه تا تاريخ 12 بهمن ماه كليه پودمانهاي آموزشي را با موفقيت بگذرانند مجاز به شركت در آزمون هستند.
لازم به ياداوري است آزمون جامع و ارزيابي حرفهاي پودماني 21 اسفندماه توسط سازمان سنجش آموزش كشور بطور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.




